وبلاگ اختصاصی

دکتر زینب گلزاری

وبلاگ اختصاصی

دکتر زینب گلزاری

وبلاگ اختصاصی

این وبلاگ به منظور ارتباط و تعامل بیشتر با دانشجویان گرامی،طراحی شده است.

کتاب آشنایی مقدماتی با رایانه منتشر شد.

تاکنون بسیاری از مؤسسات و مؤلفان اقدام به تألیف یا گردآوری مجموعه مطالبی در این زمینه کرده‌اند. اما گستردگی مطالب مرتبط با این حوزه ، توسعه و تحول دانش، تنوع سطح و توانمندی کاربران و... مانع از ارائه محتوایی منسجم، کامل و کاربردی برای تمام گروه‌های ذینفع بوده است. این پراکندگی در محتوای منتشرشده به‌صورت چاپی،الکترونیکی یا ویدیویی، در کلاس‌های مختلف دانشگاهی و در گروه‌های آموزشی متفاوت چالش‌برانگیز است. مدرس دانشگاهی به‌منظور تدریس مباحث مرتبط با سرفصل‌های مصوب وزارت علوم، گاه مجبور به گرداوری چندین جزوه و کتاب بود تا بتواند تمام مباحث موردنظر را پوشش دهد. این ناهماهنگی برای دانشجویان نیز، مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کرد. جمع‌آوری جزوات و کتاب‌های مختلف و مطالعه بخش‌های مشخص‌شده از هر منبع، باعث نوعی آشفتگی ذهنی و درنتیجه به کاهش کیفیت یادگیری منجر می‌شد.

مجموعه حاضر بر اساس پانزده سال تجربه مدرس در آموزش رایانه به گروه علوم انسانی، گرداوری شده است.این مباحث در دو حوزه تئوری و عملی به آموزش مهم‌ترین مطالب کاربردی پرداخته و ورود به جزییات در حد نیاز صورت گرفته است. بااین‌وجود مسیر یادگیری برای دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری، بیش ازآنچه سرفصل مصوب وزارت علوم در این درس مشخص کرده است، باز است. در بخش‌های مختلف این جزوه، کدهای دسترسی سریعبه خواننده کمک می‌کند تا مسیر مناسب برای افزایش اطلاعات را بیابد و محتوای کامل‌تری را در اختیار داشته باشد. وجود کدهای دسترسی سریع برای اولین بار در جزوه دانشگاهی به‌منظور غنی کردن محتوای آموزشی قرار داده‌شده است. 

امید است مجموعه حاضر بتواند محتوای مناسب و جامعی متناسب با سرفصل وزارت علوم در اختیار دانشجویان درس آشنایی با رایانه، مقدمات رایانه و کاربرد رایانه قرار دهد.


تهران- میدان انقلاب- خیابان دوازده فروردین- خیابان شهید نظری- پلاک 130- طبقه پنجم - واحد 9 انتشارات طلایی پویندگان دانشگاه