وبلاگ اختصاصی

دکتر زینب گلزاری

وبلاگ اختصاصی

دکتر زینب گلزاری

وبلاگ اختصاصی

این وبلاگ به منظور ارتباط و تعامل بیشتر با دانشجویان گرامی،طراحی شده است.

کتاب طراحی بازی آموزشی رایانه‌ای(راهنمای تولید) اولین کتاب آموزش تلفیقی دانشگاهی منتشر شد:

در چند سال اخیر، تغییراتی متناسب با پیشرفت فناوری‌های نوین، در سرفصل دروس تحصیلات تکمیلی گروه علوم تربیتی، رشته تکنولوژی آموزشی، صورت گرفته است. هدف از تدوین و به‌روزرسانی برنامه درسی این رشته، فراهم‌سازی بستری مناسب برای پرورش محققانی بوده که در پی یافتن راه‌حلی مناسب، برای حل مشکلات آموزشی هستند. پژوهشگرانی که با آگاهی از دانش‌پایه‌ای و ضروری در حوزه تعلیم و تربیت، به مهارت‌های لازم در خصوص فناوری‌های روز نیز مجهز هستند. مطالعات بسیاری درزمینه بهره‌گیری از فناوری در بهبود و ارتقای کمیت و کیفیت آموزش صورت گرفته است.در این پژوهش‌ها، دسترسی به امکانات آموزشی بدون محدودیت زمانی، مکانی، فیزیکی، استفاده از امکانات انسانی، معلمان باتجربه و کارآزموده و آزمایشگاه‌های شبیه‌سازی در راستای ارتقای کمی، کیفی و برقراری عدالت آموزشی ، موردتوجه قرارگرفته و بیانگر بهبود یادگیری بوده است.  

طراحی و تدوین درس دو واحدی تحت عنوان "شبیه‌سازی و بازی‌های آموزشی" به سرفصل دروس گروه تکنولوژی آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد، باهدف آشنایی دانشجویان با نقش بازی‌ها در محیط‌های آموزشی، افزایش انگیزه دانش آموزان و بهبود کیفیت آموزش در کلاس‌های درس صورت گرفته است. در این درس دانشجویان با بررسی و مطالعه الگوها و نظریه‌هایی که زیربنای ویژگی‌های شناختی، انگیزشی و عاطفی راهبردهای آموزشی است، قادر خواهند بود، طراحی اصولی انجام دهند. دانشجوی تکنولوژی آموزشی، علاوه بر طراحی و شناخت اصول مهم طراحی بازی آموزشی، لازم است با نرم‌افزارهای بازی‌سازی آشنا بوده و بتواند سناریوی آموزشی متناسب با فناوری‌های دیجیتالی تنظیم کند. کتاب حاضر با این هدف، تهیه و در اختیار دانشجویان و عموم علاقه‌مندان به حوزه طراحی بازی‌های آموزشی تألیف شده است. از این کتاب می‌توان به‌عنوان یکی از منابع درسی مناسب برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری رشته تکنولوژی آموزشی استفاده کرد.

این کتاب، مجهز به کدهای دسترسی سریع است. این کدها به‌ویژه در فصل پایانی کتاب، فیلم آموزشی پروژه‌های تولید را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.تلفیق فیلم و متن بدون نیاز به رایانه، ابتکار جدیدی در انتشار این کتاب آموزشی است. هدف از این تلفیق، درگیر کردن حواس بیشتر خواننده در حین مطالعه است که می‌تواند در بهبود آموزش و یادگیری تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد. همچنین از این کدها، در بخش‌های دیگر کتاب، به‌منظور دسترسی سریع خواننده با منابع ، استفاده‌شده است.

انتشارات طلایی پویندگان دانشگاه این کتاب را در قطع وزیری،  203 صفحه و قیمت چهارده هزار تومان منتشر کرده است. 

سفارش اینترنتی کتاب از طریق لینک زیر امکان پذیر است.

خرید اینترنتی کتاب طراحی بازی آموزشی رایانه ای